IRENA ŠPENDL

akad. slik. spec.

biografija . galerija

IGNAC KOFOL

akad. slik. graf. spec.

biografija . galerija

Kofol – Špendl Clevelandska 23 1000 Ljubljana Slovenija +386 (0)1 54 11 274 e-mail: Kofol . Špendl

NOVICE ARHIV MATERIAL POVEZAVE

Dva slikarja, dve temi!

Ignac Kofol in Irena Špendl sta zakonski par in umetnika v polnem smislu besede. Umetnosti se skupaj v tesnem prijateljstvu posvečata od študijskih let na ljubljanski akademiji. O njuni nesebični povezanosti govorijo med drugim še posebno samostojne razstave njunih del, ki so praviloma skupne, v dvoje. Vsakdo predstavlja svoj, sedanjemu času pripadajoči svet, ki ju v bistvu, kljub različnosti značajev, a z zaupanjem v podobne ideale, imenitno dopolnjujeta. Ignac Kofol je poln idej in dinamike ter zaupanja vase že od petletne Srednje šole za uporabno umetnost v Sarajevu, v likovne usmerjene šole, iz katere je izšel odlično z znanjem podkovan, ne samo Slovencem temveč tudi širšemu svetu dobro znani slikar in grafik, predvsem pa risar, Safet Zec. In svojemu umetniškemu poslanstvu dorasel je tudi Ignac Kofol. Uspel je celo do te mere, da je s svojo ustvarjalno gorečnostjo do zavidljivosti uspešno posegel na dveh med seboj nedvomno povezanih in soodvisnih, a redko hkrati uresničljivih samostojnih likovnih področjih, na področjih slikarstva in oblikovanja. Kot odličnemu risarju to uspeva. Predvsem suvereno sproščena risba stopnjuje v Kofolovih, hote dinamično zasnovanih kompozicijah videz spreminjajočega se dogajanja v slikah. Gibanje in odmik v perspektivno poglobljeni prostor daje njegovim slikam življenje in jih fantazijsko usmerja v razmišljanja o prihodnosti. Motivno je to lahko bolj ali manj znan pogled na kako barvno intenzivno urbano veduto (npr. Piran), na spontano igro z žogo, na žitno polje ali na slikovit, s črtami prepreženi, na interier spominjajoči prostor ali na lebdečo monokromatično svetlobo, z linijami geometrijsko uravnoteženo kompozicijo, z abstraktno asociativno vsebino. Irena Špendl in Ignac Kofol, dva slikarja izučena na akademiji v istem letniku, a z različnim podiplomskim študijem, sestavljata kljub vsesplošni težnji po individualnosti, homogeno umetniško družino, ki jo podobno hotenje po ustvarjalnosti tesno združuje. Med Slovenci poznamo že kar veliko umetniških družin, saj segajo zakonski pari slikarjev sto let nazaj, v zvezo med Matejem Sternenom in Rozo Klein ali med Matijo Jamo in Louiso van Raders med prvimi. Danes slikarke, zakonske družice slikarjev, v razliko od nekdaj, z upoštevanjem njihove ustvarjalnosti še zdaleč niso več v senci svojih mož. Navkljub povečanim obveznostim gradijo svojo umetniško kariero tako kot drugi, z organizirano z žarom, z izrabo in žrtvovanjem vsakega prostega trenutka, z ustvarjalnim nadgrajevanjem vsakdanjega delavnika. Slikarka Irena Špendl razvija svojo temo že od študijskih let dalje, obravnava problem svetlobe, toda ne z vidika impresionizma, saj je tovrstni pogled na umetnost že preteklost. Njeno raziskovanje slikarstva temelji na doseganju ter izzivanju kontrasta, na novo zaznavno raven postavlja izkušnje slikarjev caravaggistov in njihovega chiaroscura. Zato so njene slike, tudi kadar so barvite, temne oziroma kontrastno temno svetle. Svoja slikarska spoznanja gradi iz osebnega doživljanja notranjščin, ki jih običajno razsvetljujejo manjša ali večja okna. Svetloba, spremenjena v svetle lise, ki magično osvetljujejo vse kar je v prostoru, včasih komaj zaznavno, ustvarja umirjene, lahko pa tudi povsem abstraktne, dinamične kompozicije, kar je pomembno, vedno zanimive in avtorsko prepoznavne. Sledove novih, s čustvi navdahnjenih slikarskih spoznanj zasledimo tudi na izrezih iz narave, lahko tudi na svetlem preprostem šopku.

dr. Mirko Juteršek, umetnostni zgodovinar in kritik ob skupni samostojni razstavi v ljubljanski Galeriji Vodnikove domačije, 2006

©2007–2013. Vse pravice pridržane.

www.000webhost.com